Uczniowie klasy Ib i IIIa przystąpili do ogólnopolskiego projektu Technologia z klasą. W I etapie projektu, w czasie realizacji zajęć: Jak bezpiecznie korzystać z Internetu, uczestnicy poznali zasady publikowania w sieci oraz zagrożenia z tym związane. Podczas lekcji, na podstawie historii o Pocztówkowej Krainie, uczniowie sprawdzili, jakie niebezpieczeństwo wiąże się z umieszczaniem w Internecie swoich zdjęć, informacji o sobie itp. Uczniowie ułożyli kodeks Bezpieczny w Sieci. Dowiedzieli się także, jak się zachować, kiedy niepożądany materiał mimo wszystko trafił do Internetu.

20180926_112430.jpg 20180926_112444.jpg 20180926_112451.jpg

20180926_114510.jpg 20180926_115524.jpg 20180926_121417.jpg

20180926_121454.jpg 20180926_121530.jpg 20180926_121553.jpg

20180926_121824.jpg 20180926_122018.jpg IMG_20180924_101442.jpg

IMG_20180924_101453.jpg IMG_20180924_104552.jpg IMG_20180924_104609.jpg

IMG_20180926_093109.jpg IMG_20180926_093424.jpg IMG_20180926_093437.jpg

IMG_20180928_112359.jpg IMG_20180928_112731.jpg

Na kolejnych zajęciach Do czego ludzie wykorzystują roboty? uczniowie, pracując w zespołach, przetestowali ręczny sposób składania samochodów, a następnie, podczas symulacji pracy na linii produkcyjnej, sprawdzili, w jaki sposób automatyzacja produkcji polepszyła jej wydajność. Samodzielnie wytypowali cechy człowieka i robota oraz rozmawiali o sytuacjach, w których robot może zastąpić człowieka.

20180926_111420.jpg 20190211_123337.jpg 20190211_123354.jpg

IMG_20190214_081631_BURST001_COVER.jpg

Jak porozumiewają się roboty to z kolei trzecie zajęcia projektu. Tym razem dzieciaki poznali kosmiczną postać- robota Kodeusza, którego rakieta zderzyła się z asteroidą. W wyniku tego stracił pamięć, a w jego statku kosmicznym zepsuł się komputer pokładowy, co uniemożliwia mu pokonywanie dużych odległości i w efekcie powrót do domu. Robot został zmuszony wylądować w nieznanym Układzie Słonecznym Programix. Zadaniem uczniów jest pomóc Kodeuszowi wrócić na jego planetę, więc wspólnie wyruszają w podróż po różnych planetach, na których czekają ich programistyczne zadania. Dzięki ich realizacji statek robota będzie stopniowo zwiększał swoją moc, a kolejne elementy komputera pokładowego zostaną naprawione, co przyczyni się do powrotu Kodeusza do domu. Pierwsze zadania uczniowie wykonywali na planecie Ład i Porządek. Podczas nich dowiedzieli się, na czym polega programowanie i kodowanie, jak należy formować polecenia wysyłane komputerowi, czyli jak tworzyć program komputerowy. Zajęciom towarzyszyły zagadki i łamigłówki, wprowadzające do nauki programowania i kodowania. Dzieci tworzyły roboty z różnych materiałów i nazywali je. Dzięki zrealizowanym zadaniom uczniowie zdobyli pierwszą literę nazwy planety, z której pochodzi Kodeusz- U. Niebawem kolejny etap kosmicznej przygody.

 

IMG_20190208_092710.jpg IMG_20190208_092744.jpg IMG_20190208_092924.jpg

IMG_20190208_093014.jpg IMG_20190208_093103.jpg IMG_20190208_093108.jpg

IMG_20190208_093225.jpg IMG_20190208_093713.jpg IMG_20190208_110841.jpg

IMG_20190208_111634.jpg IMG_20190208_111818.jpg IMG_20190208_112249.jpg

IMG_20190208_112433.jpg IMG_20190208_112532.jpg IMG_20190212_080407.jpg

IMG_20190214_081700_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_081725_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_085858_BURST001_COVER.jpg

IMG_20190214_085913_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_085920_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_085927_BURST002.jpg

IMG_20190214_085935_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_092102_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_092719_BURST001_COVER.jpg

IMG_20190214_093441_BURST006.jpg IMG_20190214_093507_BURST005.jpg IMG_20190214_093642_BURST007.jpg

IMG_20190214_093650_BURST005.jpg IMG_20190214_093732_BURST001_COVER.jpg IMG_20190214_093809_BURST001_COVER.jpg